اخذ ویزای تحصیلی کانادا در شیراز

برای تحصیل در کانادا باید ویزای دانشجویی دریافت کنید، مگر اینکه بخواهید کمتر از سه ماه زبان انگلیسی یا فرانسوی را در کانادا مطالعه کنید. خیلی از افراد در شهرهای مختلف ایران جهت دریافت ویزا دچار مشکل و سردرگمی می شوند. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در شیراز می توانید از تجربه موسسات و وکلای زبده و کاربلد استفاده نمایید.

راهنمای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در شیراز

ویزای تحصیلی یکی از بهترین راه های تحصیل در کانادا است. در اینجا مراحلی که باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا انجام شود را لیست کردیم.

مرحله ۱: شما از یک دانشگاه پذیرش دریافت نموده اید.

ویزای تحصیلی کانادا در شیراز

شما یک گام در راه اخذ ویزای تحصیلی کانادا در شیراز برداشته اید و مرحله اول را با موفقیت سپری کرده اید. همچنین دانشجویانی که برای تحصیل در کبک درخواست داده اند، باید برای گواهی پذیرش به نام CAQ از دولت کبک درخواست دهند. که باید قبل از ارائه درخواست مجوز تحصیلی دریافت شود. همچنین شما می توانید آن را به صورت آنلاین دریافت کنید.

مرحله ۲: درخواست کنید

دانشجویان ایرانی می توانند برای مجوز تحصیل کانادا به صورت آنلاین یا از طریق درخواست کاغذی که در وب سایت شهروندی و سفر به کانادا (CIC) قابل مشاهده است، درخواست دهند. پردازش درخواست‌های کاغذی مدت بیشتری طول خواهد کشید.برای درخواست آنلاین، باید از یک اسکنر یا دوربین برای ایجاد نسخه‌های الکترونیکی از اسناد خود برای آپلود و یک کارت اعتباری معتبر برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کنید.سفارت کانادا در ایران دستورالعمل هایی را در مورد اسناد و مدارکی که نیاز دارید به شما ارائه خواهد داد. نکته: CIC قویا توصیه می کند که فرم درخواست را در رایانه خود تکمیل کنید، زیرا خواندن و پردازش آن آسان تر است.

مرحله ۳: همه چیز را کامل کنید

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در شیراز یک درخواست اینترنتی تکمیل شده را ارسال کنید و مراقب باشید که به تمام سوالات پاسخ دهید. گاهی اوقات افراد سوالات را نادیده می گیرند یا آنها را خالی می گذارند. مطمئن شوید که به تمام سوالات فرم خود پاسخ داده اید.

حتما پس از اتمام کار روی دکمه ارسال کلیک کنید. هنگام کار با فرم‌های آنلاین به یاد داشته باشید که می‌توانید هر زمان که بخواهید کار خود را متوقف کرده و عملیات را ذخیره کنید، این کار یافتن اسناد یا جستجوی پاسخ‌ها و بررسی مدارک را برای شما آسانتر می‌کند. می توانید بعدا به برنامه خود بازگردید و آن را تکمیل کنید. شما باید در پاسخ های خود شفاف باشید تا از سردرگمی در طول پردازش جلوگیری کنید. در صورتی که پاسخ های شما نامفهوم باشد CIC درخواست شما را برگشت خواهد زد. از دادن پاسخ های مبهم خودداری کنید. جواب های خود را به صورت کامل و مفصل بدهید. اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی کانادا در شیراز را دارید، ممکن است سایت از شما درخواست آدرس کند، در این مواقع دقت کنید که هدف آدرس ایران است یا کانادا.

مرحله ۴: نامه پذیرش

شما باید یک نامه توضیحی را تکمیل کنید که بیان می کند، چرا می خواهید در کانادا تحصیل کنید و مسئولیت های دانشجو بودن در یک کشور خارجی را درک می کنید.

به سوالات زیر در نامه خود با جملات واضح، دقیق و کامل پاسخ دهید:

  • چرا به کانادا سفر می کنید؟
  • چرا به تخصص خود علاقه دارید؟
  • مشخص کنید که آیا پس از اتمام تحصیلات خود به کشور مبدا خود باز خواهید گشت، مثلاً به دلایل خانوادگی، خانوادگی یا سایر دلایل.
  • چرا این دانشگاه یا دانشکده را انتخاب کرده اید؟
  • اگر برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در شیراز اقدام می کنید باید توضیح دهید چگونه پس از پایان تحصیلات خود در کانادا، شغلی در ایران پیدا می کنید؟

مرحله ۵: سایر الزامات مهم

CIC چارچوب های خاصی برای عکس های ارسالی دارد که در صورت رعایت نشدن روند درخواست شما برگشت خواهد خورد و مجبور به ارسال مجدد عکس ها هستید. فراموش نکنید که تمام اسناد پشتیبانی را کامل کنید: عکس، رسید هزینه و فرم های اضافی. موارد ممکن است شامل پاسپورت، اطلاعات پزشکی، صورت‌های مالی، گواهی تولد، آزمون‌های زبان یا فرم‌های حمایت مالی شما نیز باشد. برای مشاهده مدارک مورد نیاز، چک لیست را مرور کنید و آنها را به درخواست خود پیوست کنید.اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی کانادا در شیراز را از طریق پست را دارید، باید اصل مدارک را ارسال کنید، مگر اینکه CIC در مورد ویزای درخواستی شما کپی را به رسمیت بشناسد. دقت کنید که آیا نیاز به ارائه داده های بیومتریک (اثر انگشت) دارید یا خیر. قبل از ارسال درخواست نیازی به گرفتن اثر انگشت و عکس های بیومتریک خود ندارید. شما می توانید پس از ارسال درخواست و دریافت دستورالعمل بیومتریک، داده های بیومتریک خود را جمع آوری کنید.

  • اگر نمی توانید سند مورد نیاز را ارائه دهید، دلیل آن را به CIC بگویید. هیچ قسمتی را خالی نگذارید و در صورت لزوم با N/A پاسخ دهید.

·        تمام اسناد مربوط به هزینه های خود را امضا کنید.

  • به یاد داشته باشید که درخواست خود را امضا کرده و تاریخ آن را ثبت کنید.

مرحله ۶: مراحل نهایی

ویزای کانادا

اگر درخواست ویزای تحصیلی کانادا برای شما تایید شود، یک معرفی نامه (POE) دریافت خواهید کرد. ممکن است پس از موفقیت در اخذ ویزای تحصیلی کانادا در شیراز مجوز سفر الکترونیکی (ETA) یا ویزای موقت برای شما صادر شود. مجوز سفر با توجه به پاسپورت شخصی شما ایجاد می شود، از این سو باید از این مجوز به همراه همان پاسپورت استفاده کنید و اعتبار آن با پاسپورت شما سنجیده می شود و به پایان می رسد.

تمام مدارک لازم را همراه با پاسپورت خود، مدارک مالی و نامه پذیرش به افسر مرزی کانادا ارائه دهید تا مجوز تحصیل کانادا را برای شما صادر کند و به شما اجازه ورود به کانادا را بدهد.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در شیراز به کمک مشاور

همانطور که در مطالب بالا مشاهده کردید درخواست ویزای تحصیلی کاری حساس و پر نکته است و بسیاری از داوطلبین به علت آشنایی کم، تسلط ناکافی به زبان انگلیسی و استرس در روند این پروسه دچار مشکل می شوند. شما می توانید با کمک این مرکز و متخصصین متبحر که سال ها تجربه کافی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در شیراز داشته اند؛ اقدام به این کار نمایید و بدون استرس و سردرگمی فرآیند اپلای را از ابتدا تا انتها به انجام برسانید.

نظرات بسته شده است.