بورسیه تحصیلی کانادا

چگونه بورسیه تحصیلی کانادا بگیریم

هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان مقطع کارشناسی، این هزینه در حدود ۲۸ هزار دلار کانادا است که این میزان ممکن است برای برخی از افراد بسیار زیاد باشد. هزینه کارشناسی ارشد نیز نسبت به رشته شما در دانشگاه می تواند از ۱۶ هزار تا ۵۰ هزار دلار هزینه داشته باشد. هزینه مقطع دکتری کمی کمتر از کارشناسی ارشد است اما باز هم می تواند برای برخی افراد بسیار زیاد باشد. پس افرادی که توانایی مالی کمی دارند چه راهی را باید پیش بگیرند؟ بورسیه تحصیلی کانادا پاسخ این مشکل است.

در اینجا بحث بورسیه تحصیلی شروع می شود. بورسیه تحصیلی برای کمک به تامین هزینه تحصیل در کشور کانادا است. افرادی که ممکن است کمی از لحاظ مالی مشکل داشته باشند، می توانند با نشان دادن توانایی خود، بورسیه تحصیلی بگیرند و تحصیل خود را ادامه دهند. در این مطلب در باره بورسیه های دانشگاه های کانادا صحبت خواهیم کرد. پس با ما باشید.

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی کانادا

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کانادا معمولا چهار سال زمان می برد. معدل کافی و مناسب و حداقل نمره ایلتس ۶ برای ورود به دانشگاه های کانادا مهم است. متاسفانه اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس احتمال کمی دارد و تقریبا می توان گفت غیر ممکن است. مخصوصا برای دانشجویان غیر کانادایی.

یکی از راه هایی که برای گرفن بورسیه می توان پیش گرفت، درخواست بورسیه تحصیلی بعد از چند ترم تحصیل عادی در کشور کانادا است. زیرا گرفتن بورسیه تحصیلی در کشور کانادا می تواند به نسبت دیگر کشور ها کمی سخت تر باشد. مبلغی بین ۲ تا ۵ هزار دلار کانادا برای دانشجویانی که از اول تحصیل دانشگاهی خود بورسیه می شوند در نظر گرفته می شود که این مبلغ می تواند برای افرادی که در حین تحصیل بورسیه خود را اخد می کنند بیشتر هم باشد.

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

فوق لیسانس در این کشور در دو حالت course و research می باشد. در حالت اول که معنی حالت دوره ایی است، همان طور که از نامش معلوم است، شرط گرفتن مدرک شرکت در دوره ها و کلاس های آموزشی است. این مدل مانند تحصیل در دانشگاه های ایران است. حالت دوم یا همان حالت تحقیقی، با نوشتم پابان نامه تمام می شود. موضوع تحقیق و پایان نامه را استاد مورد نظر مشخص می کند. این حالت در مقطع دکترا نیز وجود دارد.

رزومه علمی قدرتمند، مدرک زبان با نمره بالا (همان طور که در مقطع قبلی نیز مورد نیاز است) و همچنین مقالات علمی بین المللی، برخی از مواردی است که می تواند به گرفتن بورسیه تحصیلی در کارشناسی ارشد کمک کند. در این بین می توان به داشتن تاییدیه از طرف یک استاد معتبر نیز برای کمک به گرفتن بورسیه اشاره کرد. بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد، نه تنها مبالغ تحصیل را پرداخت می کند، بلکه مبالغ تحقیق و حتی برخی هزینه های زندگی در کشور کانادا را نیز تامین می کند.

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دکترا

دانشجویان مقطع دکتری در کشور کانادا، موضوع پایان نامه خود را با کمک استاد خود انتخاب می کنند. پس از آن سازمان ها و یا شرکت ها می توانند اسپانسر های این پایان نامه شوند تا از نتیجه آن استفاده کنند. این احتمال هم وجود دارد که اسپانسر پایان نامه، پس از تمام شدن تحصیل دانشجو، او را به عنوان کارمند استخدام کنند. مقبول شدن پایان نامه توسط اسپانسر ها نسبت به مهم بودن مطلب پایان نامه و کارا بودن خود پایان نامه و نتیجه آن است.

بورسیه شدن در مقطع دکترا در کشور کانادا به اندازه مقاطع قبل سخت نیست. گرفتن بورسیه دکترا کمی متفاوت می باشد. در این حالت از بورسیه، دانشجو لازم است برخی کار ها و پروژه ها را در عوض هزینه ایی که دریافت می کند انجام دهد. مثلا به استاد کمک کند یا کلاس هایی را تدریس کند. به این حالت، دستیاری می گویند. دانشجویان دکترا در این حالت می توانند تمامی هزینه های تحصیل را داده و بخش زیادی از هزینه های زندگی را نیز تامین کنند.

موسسه اعزام دانشجو ستاره اعتماد پارس اماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه نحوه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در کانادا، آلمان و استرالیا به شما عزیزان میباشد.

همین حالا برای اخذ ویزای تحصیلی با ما تماس بگیرید : 07136384260

و یا تایم مورد نظر خود را در روز و ساعت مورد نظر رزرو نمایید. با شما تماس خواهیم گرفت.

بهترین دانشگاه های کانادا برای بورسیه

در این جا برخی از دانشگاه های کانادا که بورسیه های تحصیلی مناسبی دارند و به راحتی می توان از آنها بهره مند شد را معرفی می کنیم و درباره بورسیه آنها صحبت خواهیم کرد.

دانشگاه مانیتوبا (Manitoba)

دانشگاه منیتوبا

این دانشگاه کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان تمام وقت می دهد. مبلغ حدود ۱۴ هزار دلار برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و حدود ۱۸ هزار دلار برای مقطع دکترا در نظر گرفته می شود.

دانشگاه کلگری (Calgary)

دانشگاه کلگری

کلگری انواع مختلف بورسیه های تحصیلی را به دانشجویا می دهد. این بورسیه ها می توانند کامل یا جزئی باشند و ممکن است از هزار تا ۴ هزار دلار به دانشجو هزینه اعطا شود.

دانشگاه واترلو (Waterloo)

دانشگاه واتر لو نیز بورسیه های متنوعی دارد که می تواند بین ۲ هزار دلار (برای دانشجویا مقطع کارشناسی ارشد) و ۴ هزار دلار (برای مقطع دکترا) برای کمک هزینه به دانشجو بدهد. این دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی بورسیه ندارد. همچنین بورسیه های این دانشگاه به صورت ترمی می باشد.

نظرات بسته شده است.