معرفی کالج Olds در استان Alberta

کالج Olds

مؤسسه آموزش عالی دولتی Olds College در سال ۱۹۱۳ و به عنوان Olds Agricultural College شروع به کار کرد. اولین پردیس کالج Olds در سال ۲۰۰۶ و در Calgary تأسیس شد. کل دانشجویان ثبت نام کرده در این کالج در بازه زمانی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ حدود ۱۳۵۰ نفر بودند. کالج Olds عضو Alberta Rural Development می باشد.

تاریخچه

در سال ۱۹۱۳ دولت استانی Alberta  سه مزرعه آموزشی در نزدیکی Olds, Fairview و مجاور با شهرک Vermilion احداث کرد. مزرعه Olds  بعدها با نام Olds  Agricultural College شناخته می شد. در سال ۱۹۶۳ این مؤسسه به Olds Agricultural and Vocational College تغییر نام داد. همچنین در سال ۱۹۷۰ این مؤسسه نام Olds College را به خود گرفت. در همان زمان نیز، مدیران کالج از وزارت کشاورزی به وزارت آموزش عالی منتقل شدند.

پردیس

کالج Olds دارای دو پردیس می باشد. پردیس اصلی در کرانه غربی شهر Olds قرار گرفته و میزبان عمده جمعیت دانشجویان است. این پردیس ۸۱۰ هکتاری شامل چندین ساختمان است که برنامه های آموزشی کالج در آنها برگزار می شود.

به علاوه یک مرکز نگهداری از حیوانات که میزبان National Meat Training Centre می باشد، در این کالج وجود دارد. این مرکز ارائه دهنده رشته فناوری بهداشت حیوانات و مجهز به تأسیسات تحقیقاتی دامپزشکی و نگهداری حیوانات کوچک است.

مرکز Ralph Klein میزبان پردیس آموزشی Community Learning Campus، مرکز CLC Fitness Centre، دبیرستان Olds High school و همچنین دفاتر مدیریت می باشد. این مرکز به افتخار Ralph Klein استاندار سابق Alberta نامگذاری شده است. مرکز Ralph Klein میزبان Olds College Broncos و عمده مسابقات این بخش نیز می باشد.

ساختمان Land Science Building متصل به Greenhouse and Landscape Pavilion بوده و محل استقرار کلاس های درس بویژه کلاس های باغداری و محیط زیست و همچنین دفاتر اداری مربوط به این بخش می باشد. Land Science (LSC) و James Murray Building (JMB) بخشی از پردیس کالج Olds هستند، که میزبان برنامه های   Land Agent، Land Analyst و Land & Water Resources می باشد. در این برنامه ها دانشجویان می توانند در رشته های تحصیلی منحصر به فردی چون Environmental Stewardship & Rural Planning Major که مورد تأیید CACPT (Canadian Association for Certified Planning Technicians) می باشد، شرکت کنند. دانشجویان این رشته دوره های تحصیلی را در بخش Mountain View County Planning Offices در جنوب Olds می گذرانند.

قسمت برجسته ساختمان Land Sciences Building یک سالن شیشه ای پر از گیاه مجهز به نشمین می باشد. این سالن میزبان رویدادهای فراوانی است.

تئاتر Trans-Canada در سال ۲۰۰۸ در  کالج Olds افتتاح شد. این سالن تئاتر دارای ظرفیتی برابر با ۳۵۰ نفر بوده و معمولاً در رویدادهای اجتماعی و فرهنگی کالج مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین دانشجویان می توانند از امکانات این بخش مانند صحنه تئاتر و تجهیزیات برنامه های مد بهره ببرند. رشته آرایشگری Pre-Employment Hair Stylist که میان Olds College و Chinook’s Edge School Division مشترک است نیز در این بخش ارائه می شود.

پردیس کالج Olds دارای خوابگاه Frank Grisdale Hall با ظرفیت ۳۵۰ نفر است که دانشجویان سال دوم و سوم را اسکان می دهد. در سال ۲۰۱۴ کالج Olds اقدام به تأسیس خوابگاه Centennial Village که در ترم پاییز سال ۲۰۱۵ افتتاح شد، کرد.

کتابخانه تحقیقاتی Library Research Commons (LRC) میزبان کتابخانه، مرکز فارغ التحصیلان، دفاتر انجمن های دانشجویی و مرکز Bell E-Learning Centre است. پردیس اصلی همچنین دارای یک باغ گیاه شناسی و تالاب و دو محوطه سوارکاری می باشد. در سال ۲۰۰۶ پردیس Calgary در هفتمین طبقه پردیس جنوبی کالج Bow Valley College افتتاح شد.

 

برنامه آموزش و ارائه مدرک

کالج Olds ارائه دهنده بیش از ۳۰ رشته مختلف می باشد. این کالج تحت نظارت دولت استان Alberta به ارائه مدرک در مقاطع دیپلم، لیسانس علوم کاربردی و دوره های کارآموزی می پردازد.

رشته های قابل انتقال وابسته به شغل

کالج Olds رشته های قابل انتقال وابسته به شغل را در زمینه های کشاورزی، علوم حیوانات، کسب و کار، زمین داری و محیط زیست، ماشین کاری و تجارت، گیاه شناسی و باغداری ارائه می دهد.

در دسامبر سال ۲۰۱۲ کالج Olds با مؤسسه GoForth Institute و کمپانی های طراحی نرم افزار World-Class Robots  و Pencils Inc به منظور فراهم کردن نرم افزارهای بازی های آی پدی  برای دانشجویان کارآموزی قرار داد همکاری امضاء کرد. همه دانشجویان جدیدی که وارد دوره دیپلم، لیسانس و یا کارآموزی می شوند ملزم به تکمیل دوره این برنامه به عنوان بخشی از شرایط فارغ التحصیلی خود هستند.

بورسیه و سهمیه

کالج Olds بیش از ۴۵۰ نوع بورسیه، کمک هزینه و جایزه سالانه با ارزشی بالغ بر ۵۰۰۰۰۰ دلار به دانشجویان واجد شرایط اهدا می کند.

دولت کانادا حامی مالی ابزاری به نام Aboriginal Bursaries search Tool است، که لیست بیش از ۶۸۰ بورسیه و کمک هزینه دانشجویی پیشنهادی دولت، دانشگاه و بخش صنعتی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. کمک هزینه مختص بومیان در این کالج TransAlta Aboriginal Educational Award است.

تحقیقات

مرکز نوآوری کالج Olds یا به اختصار OCCI در واقع یک بخش تحقیقاتی کاربردی در این کالج محسوب می شود. کالج Olds در بسیاری از فعالیت های تحقیقاتی و کاربردی حوزه اقتصاد استان Alberta شرکت می کند.

OCCI تحقیقاتی در زمینه فناوری (مثل فناوری انرژی بیو گاز)، میکروبیولوژی محیط زیست، ژنتیک حیوانات و نباتات، فیبرهای طبیعی و محصولات جدید روییدنی و فرآوری زیستی انجام می دهد.

مرکز Turfgrass Research Centre در واقع مشارکتی میان مرکز نوآوری Olds College Centre for Innovation (OCCI) و مؤسسه Alberta Turfgrass Research Foundation (ATRF) محسوب می شود.

ورزش

رقابت های Olds College Broncos در لیگ کالج های ACAL Alberta و ورزش کالج های ACAC Alberta شرکت می کند. تیم های Broncos در رقابت های دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ ACAC شرکت کرده اند. در سال ۲۰۱۲ تیم های بسکتبال، والیبال، دو و میدانی، فوتسال، صخره نوردی در این رقابت ها شرکت کردند. همچنین تیم بدمینتون کالج Olds در سال ۲۰۱۴ و هاکی دختران در سال ۲۰۱۵ معرفی شدند.

پردیس Community Learning Campus

این پردیس که به اختصار CLC نامیده می شود، رویکردی مشارکتی در بخش دبیرستان و تحصیلات تکمیلی دارد. برنامه های این بخش با بسیاری از گروه ها و نهادهای اجتماعی همکاری دارد. CLC همچنین به عنوان بخش مشترکی میان Olds College و Chinook’s Edge School Division (CESD) و همچنین با مشارکت شهر Olds و دانشگاه Alberta فعالیت می کند. CLC در مشارکت با پردیس کالج Olds دارای ۵ دانشکده و برنامه های اشتراکی است.

 

 جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پذیرش از این دانشگاه با موسسه اعزام دانشجو ستاره دانش اعتماد پارس در ارتباط باشید.
۰۷۱۳۶۳۸۴۲۶۰ – ۰۹۱۷۲۰۳۰۶۰۴

نظرات بسته شده است.