تاثیر سن در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

دانشگاه کانادا با توجه به شرایط مطلوبی که دارد بسیار مورد توجه دانشجویان قرار می گیرد ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می توانید با سفر به این کشور به تحصیل بپردازید. ما در این مقاله قصد داریم به تاثیر سن در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا بپردازیم.

شرایط سنی در دانشگاه های کانادا

تاثیر سن در ویزای تحصیلی کانادا

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارید باید حتما سن شما از ۱۸ سال بیشتر باشد. اما به یاد داشته باشید که این سن در همه ی نقاط کشور کانادا یکسان نمی باشد. سنی که برای تحصیل کردن در کانادا لازم است داشته باشید باید بین ۱۸ تا ۳۵ باشد. یکی از نکاتی که درباره پذیرش تحصیلی در کشور کانادا و تاثیر سن در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا باید بدانید این است که تحصیل در دوره لیسانس ۲ تا ۳ سال می باشد و دوره فوق لیسانس ممکن است تا ۵ سال طول بکشد و این هیچگونه خللی در روند تحصیل ایجاد نمی کند. در کشور کانادا دانشگاه هایی وجود دارد که گپ های طولانی تری را هم پذیرا می باشند.

تحصیل در کالج ها و دانشکده های کانادا قوانینی دارد که مهم ترین آن شرایط سنی می باشد. توجه داشته باشید که سن در پذیرش تحصیلی بسیار مهم است به طور مثال اگر سن دانشجو کم یا بیشتر از سنی که دانشگاه گفته است باشد اجازه ورود به دانشگاه را نخواهد داشت. اگر بین مقاطع تحصیلی شما وقفه بسیار زیادی افتاده باشد این خود دلیلی می شود برای گرفتن امتیاز منفی. اما از تحصیل محروم نمی شوید.

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های کارشناسی را دارید باید مدرک دیپلم خود را از مدرسه دریافت نمایید و آن را در اختیار دانشگاه قرار دهید. اگر زبان مادری شما انگلیسی نباشد باید مدرک زبان خود را به دانشگاه ارائه دهید.

اگر نمره آیلتس شما ۶ باشد بیشتر دانشکده های کانادا آن را می پذیرند.

دانشگاه کانادا هم مانند دانشگاه های دیگر قوانینی دارد مثلا یکی از قوانین آن این است که میان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بیشتر از ۵ سال فاصله نباشد. در دانشگاه کانادا دانشجویانی که مقطع تحصیلی آن ها کارشناسی ارشد می باشد می توانند این مقطع را به سه شیوه بگذرانند. دانشجویانی هستند که به مقالات پژوهشی علاقه دارند و همین باعث شده است در دوره های پژوهشی متنوعی شرکت کنند. بهتر است بدانید که در این دوره شما فقط مشغول به پژوهش و سرچ هستید و هیچ واحد درسی را نمی گذرانید. در این میان هستند دانشجویانی که به امور آموزشی بسیار علاقه نشان می دهند و همین دلیلی می شود برای گذراندن واحد های درسی دوره کارشناسی ارشد. دانشجویانی که علاقه مند به شرکت در دوره های آموزش و پژوهش هستند علاوه بر اینکه به امور پژوهشی می پردازند واحد های درسی را هم باید بگذرانند. شایان ذکر است که برای شرکت در این دورها هیچ گونه محدودیت سنی وجود نخواهد داشت.

شرایط و تاثیر سن در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

شرایط سنی تحصیل در کانادا

زمانی که شما در سفارت کشور کانادا هستید و برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا حضور پیدا می کنید کارمند سفارت به سن شما توجه دارد. به بیان دیگر می توان گفت تاثیر سن در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا در آغاز این پروسه و امور مربوط به سفارت اهمیت دارد. اما برای پذیرش دانشجو در دانشکده های کانادا سن ملاک نیست. همان طور که پیش از این اشاره کردیم سن برای اخذ ویزای تحصیلی نقش بسیار مهمی دارد به عنوان مثال کسانی که سن آنها حدودا ۵۰ سال باشد ویزای تحصیلی کانادا برای این افراد به مشکل برمی خورد. شما باید حتما علت قانع کننده ای برای وقفه تحصیلی خود داشته باشید.

نکته جالبی که وجود دارد این است که دانشجوی مقطع دکتری نیز در هر دوره ای که بخواهد می تواند شرکت کند و اصلا با محدودیت سنی رو به رو نخواهد شد. دانشگاه کانادا برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دوره دکتری هستند سخت گیری کمتری اعمال می کند علاوه بر این در سفارت نیز برای اخذ ویزای تحصیلی مانعی نخواهند داشت. به طور مثال اگر فردی ۴۰ یا ۴۵ سال داشته باشد و بخواهد در مقطع دکتری در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا پذیرش بگیرد و تحصیل کند به هیچ عنوان کارمندی که در سفارت کار می کند ممانعتی برای صدور ویزای تحصیلی او نخواهد کرد.

تاثیر سن در گرفتن بورسیه ی تحصیلی کانادا

بهتر است در اینجا کمی به بورسیه تحصیلی کشور کانادا بپردازیم و تاثیر سن در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا را بر روند بورسیه تحصیلی بررسی کنیم. اخذ بورسیه تحصیلی در کشور کانادا  به هیچ عنوان محدودیت سنی ندارد. فقط دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دارند باید قوانینی را که کشور کانادا گذاشته است رعایت کنند تا بتوانند بورسیه تحصیلی بگیرند.

اگر همزمان با گرفتن بورسیه ی تحصیلی قصد کار کردن در کشور کانادا را داشته باشید هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و می توانید کار دانشجویی را که به آن علاقه دارید انجام دهید.

تاثیر سن در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و شرایط گپ تحصیلی

یکی از موضوعاتی که در دانشگاه کانادا بسیار اهمیت دارد مسئله گپ تحصیلی می باشد. معنای گپ تحصیلی این است که شما بین دو مقطع تحصیلی وقفه بیندازید و بسیار کند و طولانی پیش بروید. برای شما که قصد دارید به کشور کانادا سفر نمایید و در آن تحصیل کنید به یاد داشته باشید که اگر مدت زمان آن از پنج سال بیشتر شد این سال ها را به عنوان گپ تحصیلی لحاظ می کنند و ممکن است در گرفتن ویزای تحصیلی خللی وارد نماید. بیشتر کشورهای صنعتی و پیشرفته موارد آموزشی را که مربوط به گپ تحصیلی می باشد، جدی می گیرند و این تنها مختص به کشور کانادا نیست.

در ادامه برای شما یک نمونه مثال می آوریم. فردی که سن او ۴۰ سال می باشد، در سن ۲۳ سالگی مدرک کارشناسی خود را می گیرد و اکنون می خواهد برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به کشور کانادا قدم بگذارد. اگر به این قضیه از دید دیگری نگاه کنیم می بینیم که از زمان دریافت مدرک کارشناسی این فرد ۱۷ سال می گذرد. این احتمال وجود دارد که بتواند از دانشگاه کشور کانادا پذیرش بگیرد اما از سوی سفارت برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا به مشکل برمی خورد.

تاثیر سن در مدارک مورد نیاز گرفتن ویزای تحصیلی

در کنار همه مواردی که ذکر شد، می توان گفت که بعضی از مشکلات از جمله مشکلات سنی را با ارائه برخی مدارک می توان رفع نمود و حل کرد. از جمله این مدارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یکی از این مدارک سوابق کاری شما می باشد. البته منظورمان سوابق کاری مرتبط با رشته ی تحصیلی شما می باشد. اگر سوابق کاری مناسبی داشته باشید، شرایط سنی کمی تعدیل خواهد شد.
  2. انگیزه نامه ی قوی یکی از مهم ترین مدارکی می باشد که به گرفتن ویزای تحصیلی در سنین گوناگون کمک خواهد کرد.
  3. از دیگر مدارک می توان به مدارک پزشکی اشاره نمود. این مدارک بر شرایط سنی تأثیرگذار خواهد بود.
  4. کسب توصیه نامه از استادان برجسته و باتجربه یکی از مهم ترین مواردی است که در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا، در سنین گوناگون باید به آن توجه داشت.

خبر خوب و جالب توجه این است که بسیاری از دانشگاه ها، مسئولان ارزیابی کننده و افسرانی که پرونده های مربوط به ویزای تحصیلی را بررسی می کنند، در پذیرش آن دسته از متقاضیانی که سابقه تحصیلی خوبی دارند و هم چنین نمره ی زبان آن ها خوب است و نیز از نظر مالی در سطح قابل قبولی هستند، چندان سخت گیری نمی کنند.

نظرات بسته شده است.